توسعه ی آموزش مجازی و بومی سازی سبک های مورد نیاز قسمت(۶)

                                     چرا  آموزش مجازی ( آنلاین) برابر با قدرت نرم ملی است؟

قدرت نرم: توانایی تأثیرگذاری بر دیگران برای کسب نتایج مطلوب از طریق جذابیت به جای اجبار یا تطمیع است.   ایده جذب  و تاثیر گذاری از آموزش وپروش  سرچشمه  می گیرد...
عموماً وقتیکه این روزها به محتواهای کتب درسی و انتقال مفاهیم ازطریق کلاس های مجازی در کشورهای مختلف سری بزنیم  می بینیم که دستکم این  پنج موضوع را تلفیق می کنند :
- حفظ هویت فرهنگ ملی - سازگاری یادگیری با  استانداردهای علمی بین المللی  - برنامه ریزی برای افزایش مهارت اولیاء ، معلمین و دانش آموزان - سرمایه گذاری برای حداقل 50 سال  آینده براساس  رشد اندوخته ی "بانک دانش" یعنی مدرسه  -  شدت گرفتن رقابت ها در کسب رتبه ها ورشدعلمی جایگاه جهانی با توانمند سازی آموزش و پرورش.
 و وقتی به سرفصل گفتمان متولیان امر تعلیم و تربیت آن مجموعه  ها تمرکز می کنیم، می بینیم که  نقشه راه تعیین شده  در این مسیر   بشکلی آشکار پیرامون " افزایش قدرت نرم ملی" می چرخد.
برای توسعه ی هرکدام از عناوین فوق ، زیر بنای تولید محتوا و برنامه های درسی  طی ساعات و  سنوات تحصیلی بصورتی زنجیر وار  به نحوه  پایان  دستیابی ملیونها دانش آموز به اهداف در پایان این برنامه وجود دارد  اولیا  و دانش آموز ان با استفاده از نوع برنامه ریزی و چشم انداز موجود با روشی استاندارد در سیر سنجش موفقیت تحصیلی به موازات چرخش عقربه ی زمان انتظارات متقابل را  بفراخور استعداد و علاقمند ی خود و فرایند آموزش و پرورش در سطوح  مختلف قابل ردیابی میدانند.
در آنجا  سیستم قدیمی " آزمون و امتحانات" و " ارزشیابی نتایج یادگیری"  سیستم آموزشی باید به نوآوری کمک کند وکیفیتی را  که بیانگر یادگیری وتغییر رفتار واقعی است نمایان  می کند
  و اینگونه در وجود دانش آموزان مهارت یادگیری افزایش چشمگیری داشته است زیرا درک آنها از تفکر جدید در مورد آموزش حل مساله و روش های مطالعات جدید حتی در پروسه ی خود آموزی است .
 آموزش و پرورش زیرساخت های فناوری را در تمام مدارس تکمیل کرده است ، علاوه بر این ، ایحاد یک سکوی مدیریت یادگیری در بانک دانش با افزایش اندوخته سرمایه ی علمی ، مهارتی و فنی که شامل تمام موضوعات مورد نیاز معلمین، اولیاء و دانش آموزان است را برای
، چاپ کتاب و غربالگری سوالات امتحانات و پرسش های پیش رو در اجرای سیستم جدید و آنچه شامل آن است برای توزیع سرمایه وثروت علمی در میان جامعه آماده می کند.  .
 با توجه به کار سیستم جدید.دوره های آموزشی برای معلمان مدارس  با محوریت نتایج یادگیری و نه صرف تکیه برامتحانات برگزار می شود  این آموزشها در طول سال از طریق روش های متنوع و استفاده از فناوری ادامه دارد. سیستم توسعه آموزش  یکی از بزرگترین پروژه های ملی برای بازگرداندن کشور ها ی در حال توسعه  بر روی نقشه طبقه بندی پیشرفت فناوری بین المللی  می باشد  روندی که نشان می دهد   برای توسعه سیستم آموزش و آغاز ابتکار عمل "به سوی جامعه ی :  که می آموزد ، فکر می کند و نوآوری می کند".گام های محکمی باید برداشت.
 تاسیس "بانک دانش" یک طرح است ، صندوق پس اندازی که دائم در حال افزودن به موجودی علمی مشترکین وهمزمان بهره گیری وبهره وری آنان است  ایده ی که مبتنی بر ایجاد محتوای دانش  در تراز جهانی  وتهیه ی فهرستی  بلند بالا در همه زمینه ها و برای همه سنین است فناوری با دسترسی به منابع دانش برای کشور با هزینه ی کمتر وبدون فشارهای جانبی که به موازات بازسازی آموزش از مراحل اولیه ، این وزارتخانه با هدف بازگشت اصل یادگیری به نسلهایی که به سیستم جدید  میپوندند، آزمایش توانایی آنها برای درک نتایج یادگیری در پیگیری   چشم انداز کشور" ، تغییرات سیستم ارزیابی را در مرحله  مختلف مقاطع تحصیلی آغاز کرده اند. اکنون رقابت ها بین کشورها تنها مادی  برسیاره ی محدود زمین نیست ، بلکه به یک رقابت اصلی  برای توانایی نوآوری ، خلاقیت و تحقیقات علمی ونرم افزاری و برنامه نویسی نامحدود مجازی تبدیل شده است.
 بسیاری از کشورها  برای رسیدن  به داستان موفقیت  در این زمینه "نقشه راه " ترسیمی  در توسعه سیستم آموزشی  وایحاد مشارکت در بانک دانش را دارند و همچنین دانش آموزان را  سیستم آزمون الکترونیکی پیشرفته در سطوح محلی تا بین المللی آشنا می کنند ، که این رویه تایید می کند که  هرکشور از طریق سیستم توسعه آموزش و تمایل  برای بهره مندی از این تجربه ، قدرت نرم خود را تکامل می دهد
 لازم است فرهنگ موجود در برداشت ناقص  دربرخی از مفاهیم آموزش و پرورش در کشورمان تغییر یابد و  عناوین مهارت های واقعی به صاحبش خدمت  کند و کشور را به جلو سوق دهد تا عیارکارکرد آموزش وپرورش محسوس ترشود .
تا در آن علاوه بر آموزش  الفبای جزء به جزء  روش های مختلف تدوین چشم انداز توسعه پایدار، در بخش بخش محتوا  تکیه بر  مقدمات فن آوری  نوین ، هوش مصنوعی ،کد گذاری فضای شناخته شده و در دست شناسایی مجازی والکترونیک  همزمان با پشت سرگذاردن پایه های آموزش عمومی تا داشگاه، زیر ساخت مرحله به مرحله ی  صعودی قدرت نرم در ابعاد مختلف ، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... که به سود همه طبقات جامعه است ، سکوهای جهش را هموارمی کند.تا برهمین اساس جامعه بتواند خود را مهیای بالندگی و پویایی در فضای کاملا دیجیتال ( رقمی) آینده آماده و تولید کننده ومستقل ببیند.
 بنحوی که سطوح برنامه های درسی جدید مرکز توسعه برنامه درسی در وزارت آموزش و پرورش   زیر ساخت مالکیت معنوی و فکری نرم افزاری وقدرت نرم ملی را با ساختاری هوشمند و هدفمند خود، با توسعه ی آن درمقطع تحصیلات عالیه پایه گذاری وتعریف کند.
برنامه استراتژیک  وزارت آموزش و پرورش  در مسیر آموزش حرفه ای موجود ؛ با تمرکز بر  ارتباط آموزش حرفه ای مجازی، بسته پیشرفت تحصیلی با کارکردی نوین را انجام می دهد و تخصص های جدیدی را ارائه می نماید که با تغییر در الزامات جامعه ی پیش رو، چالش های جهانی ، بازار کار برای آموزش های حرفه ای ،دانش آموزان  همچنین دانشجویان  منطبق است تا برای دستیابی به اهداف مرحله بعدی در پشتیبانی زیرساخت ها و روند آموزشی به طور کلی  در افزایش سطح خدمات آموزشی و استراتژی ها برای اجرای اولویت های مرحله بعدی که برای دستیابی به اهداف مشترک و اجرای برنامه ها در آموزش عالی وجامعه است خودکفا ومستقل بماند.
با پیگیری یک سیاست یکپارچه برای ارزیابی کیفیت آموزش و یادگیری در فضای آموزشی مجازی   و تدوین چارچوبی کلی برای برنامه های درسی و ارزشیابی که شامل برداشت حاصل از نتایج آموزش وپرورش باشد و همگام با پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات. در چارچوب این سیاست ، باید  ظرقیت گسترده منابع یادگیری الکترونیکی را فراهم کند برپایه ی مطالعه تعریف شده : در  زمینه واقعیت الکترونیکی ومجازی آموزش و کاربرد آنها - مزایای آنها - معایب آنها
-  تطبیق واقعیت آموزشی ، مهارتی و پژو هش علمی با استفاده ازتجارب گذشته وجاری...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *