روش‌های مطالعه‌ی رتبه‌های زیر ۱۰۰ در درس ادبیات

در مقاله‌ی زیر، روش مطالعه‌ی 19 نفر از رتبه‌های زیر 100‌ در درس ادبیات آمده است:

امیررضا براتی، رتبه‌ی 1 کشوری تجربی: موضوعی خواندن، بهترین روش درس ادبیات است، در مباحث قرابت معنایی، زبان فارسی و آرایه های ادبی تمرکز بیشتر بر روی تست زدن و در مباحث املا، لغت و تاریخ ادبیات، تمرکز بیشتر بر روی خواندن و حفظ کردن است.

مهدی طالبی، رتبه‌ی 2 منطقه‌ی 3 تجربی: ادبیات را به صورت موضوعی و یک شب در میان می‌خواندم و 15 دقیقه هم آرایه و قرابت کار می‌کردم. هفته ای 2 ساعت هم زبان فارسی کار می‌کردم.

صدرا بهروزیه، رتبه‌ی 6 منطقه‌ی 1 تجربی: ادبیات 86 درصد: ابتدا کتاب درسی را به دقت می خواندم، سپس از تستهای استاندارد کنکور به صورت موضوعی استفاده می کردم.

پیام جنت دوست، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 1 تجربی: ادبیات 90 درصد: من در ادبیات هم مانند زیست به کتاب متکی بودم به طوری که نکات مختلف اعم از آرایه و مفهوم را در کتاب نوشته بودم در کنار آن از تست های موضوعی استفاده کردم.

ساجد شیری طرزم، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 2 تجربی: ادبیات: ابتدا توضیحات درس را از کتاب می خواندم و پس از تسلط، تست های درس به درس را مطابق برنامه راهبردی میزدم. هر هفته تعدادی تست موضوعی نیز کار میکردم.

سید محمد صادق کشاورزی، رتبه‌ی 2 کشوری ریاضی: یادگیری روش درست تست زدن از معلم و تمرین روزانه و کندوکاو کردن تست ها و مطالعه کتاب درسی برای تاریخ ادبیات از عوامل موفقیت من در درس ادبیات هستند.

محمد رضا اسکندری، رتبه‌ی 4 کشوری ریاضی: ادبیات در ابتدا نقطه ضعف من بود که با تغییر روش مطالعه به مطالعه مبحثی و موضوعی درصدم در این درس افزایش پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *